INFORMACJA O ZAKRESIE I SPOSOBIE UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ MEDYCZNYCH W CZASIE STANU EPIDEMII WIRUSA SARS-COV-2
W związku z epidemią wirusa Sars-Cov-2 („koronawirus”) zgodnie z zaleceniami i wytycznymi Naczelnej Izby Lekarskiej oraz Głównego Inspektoratu Sanitarnego w Polsce w trosce o bezpieczeństwo Twoje, Twoich najbliższych oraz pracowników NZOZ Ferreus i ich rodzin zmieniamy sposób i zasady udzielania świadczeń medycznych w naszej placówce do odwołania.
W celu zminimalizowania ryzyka możliwej transmisji wirusa podczas udzielania opieki stomatologicznej zasady postępowania będą rygorystycznie przestrzegane .
Ze względu na brak stosownych zabezpieczeń nie udzielamy świadczeń stomatologicznych osobom, u których:
Wystąpił co najmniej jeden z wymienionych objawów ostrej infekcji układu oddechowego:
- gorączka (temperatura ciała powyżej 37 st. Celsjusza)
- kaszel
- duszność
Lub osobom, które w okresie ostatnich 14 dni:
- przebywały za granicą, szczególnie w regionie, w którym podejrzewa się utrzymującą się transmisję Sars-Cov-2,
- miały bliski kontakt z osobą, u której stwierdzono zakażenie Sars-Cov-2 (kontakt z przypadkiem potwierdzonym lub przypadkiem prawdopodobnym) oraz z osobą będącą na kwarantannie,
- pracowały lub przebywały jako odwiedzające w jednostce opieki zdrowotnej, w której leczono pacjentów zakażonych Sars-Cov-2,
- przebywają na kwarantannie lub na zwolnieniu lekarskim z powodu choroby zakaźnej.
W sytuacji gdy potrzebujesz pomocy stomatologicznej postępuj zgodnie z poniższymi wytycznymi:
- Po pierwsze : ZADZWOŃ do nas pod numer : 502-243-274
Absolutnie nie przychodź bez wcześniejszego telefonu albowiem bez wywiadu telefonicznego i tak nie zostaniesz przyjęty na wizytę ! - Jeżeli nie odbierzemy, najprawdopodobniej właśnie udzielamy innej osobie porady, świadczenia stomatologicznego lub umawiamy ją w trybie pilnym na wizytę.
- Zadzwoń ponownie lub wyślij smsa z prośbą o kontakt z naszej strony.
- Podczas rozmowy telefonicznej, poprosimy Cię o podanie dolegliwości oraz przeprowadzimy wywiad telefoniczny, aby ustalić, czy pacjent ma całkowity brak objawów potencjalnie związanych z zakażeniem koronawirusem SARS-CoV-2, takich jak: kaszel, zapalenie spojówek, gorączka (nawet umiarkowana!), zapalenie błony śluzowej nosa, biegunka itp., oraz aby uzyskać informacje nt. ewentualnych podróży pacjenta lub jego kontaktów z osobami, które przebywały na obszarach o największej infekcji (USA, Włochy, Hiszpania itp.).
- Nie będziemy wystawiali recept dla nowych pacjentów bez wcześniejszego zbadania pacjenta.
Prosimy o przestrzeganie poniższych reguł podczas wizyty w gabinecie:
- Jeżeli na podstawie wywiadu telefonicznego zdecydujemy o Państwa wizycie w gabinecie, poprosimy o:
– dane osobowe: imię i nazwisko oraz telefon, abyśmy mogli się z Państwem skontaktować
oraz
– podamy dokładny termin wizyty – dzień oraz godzinę: PROSZĘ PAMIĘTAĆ O PUNKTUALNOŚCI, SPÓŹNIENIE OZNACZA REZYGNACJĘ Z WIZYTY. PACJENT TAKI NIE ZOSTANIE OBSŁUŻONY. - Podanie danych będzie weryfikowane na podstawie dowodu osobistego lub paszportu okazanego w rejestracji gabinetu.
- O ile to możliwe nie zabieraj ze sobą na wizytę żadnych dodatkowych rzeczy takich jak: parasol, torebka, reklamówka z zakupami itp. Miej przy sobie minimum jakie jest konieczne na czas wizyty, najchętniej rzeczy, które mogą być schowane do kieszeni (dowód osobisty, karty płatnicze, gotówka, telefon).
- Nie przychodź na wizytę z osobą towarzyszącą – NIE ZOSTANIE WPUSZCZONA DO ŚRODKA.
- WYJĄTEK – w przypadku nieletnich (dzieci do 12 roku życia) do pomieszczenia wpuszczony jest JEDEN rodzic, wyłącznie do strefy poczekalni. NIE ZOSTANIE ON WPUSZCZONY DO GABINETU WRAZ Z DZIECKIEM.
- Dzięki podanym danym przygotujemy wyłącznie niezbędne dokumenty, gdy przyjdziesz na wizytę, i nie będziemy niepotrzebnie przedłużać Twojego pobytu w gabinecie.
- W związku z powyższym informujemy, iż Administratorem Danych Osobowych jest Ferreus Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, a wszelkie informacje w zakresie danych osobowych są dostępne na naszej stronie stronie internetowej www.ferreus.pl
- Przychodząc na wizytę i podpisując dokumenty poprzez ich podpisanie potwierdzasz również, że zapoznałeś się z informacją w zakresie ochrony danych osobowych.
- Informujemy, iż możesz upoważnić osobę bliską do udzielenia jej informacji na temat Twojego stanu zdrowia oraz w zakresie udostępnienia dokumentacji medycznej.
- Wszelkie zalecenia, porady i dyskusje nie związane bezpośrednio z wykonaną usługą (jeżeli będzie to potrzebne) będą odbywać się telefonicznie przed i po wizycie.
WIZYTA
- Bądź punktualny i stań w świetle drzwi wejściowych.
- Po przybyciu zadzwoń dzwonkiem do drzwi lub telefonicznie z informacją o swoim przyjściu (gdyby nikogo nie było w recepcji, a drzwi były zamknięte).
- Może się okazać, że musisz chwilę poczekać, może to wynikać z faktu, że przygotowujemy gabinet na Twoją wizytę lub kończymy świadczenie medyczne innej usługi.
- Następnie zostaniesz wpuszczony do naszej placówki w maseczce.
- ZOSTANIE WYKONANY OBOWIĄZKOWY POMIAR TEMPERATURY.
- Zostanie Ci podany środek do dezynfekcji rąk. Obowiązkowo zdezynfekuj ręce.
- Zostaniesz poproszony i odprowadzony do łazienki, w której poprosimy o dokładne umycie rąk żelem antybakteryjnym przez co najmniej 20 sekund.
- Następnie w recepcji przy wejściu będą przygotowane dokumenty do wypełnienia i podpisania wraz z długopisem.
- Zapoznaj się z nimi i podpisz czytelnie wraz z datą.
- Zostaniesz wówczas zaprowadzony do gabinetu. Tam dopiero zdejmiesz maseczkę.
- Pamiętaj pracujemy w warunkach panującej epidemii: NICZEGO NIE DOTYKAJ, KLAMEK – BLATÓW – URZĄDZEŃ JEŻELI JEST TO NIEPOTRZEBNE. NIE OPIERAJ SIĘ O BLATY, DRZWI I ELEMENTY WYPOSAŻENIA NASZEJ PLACÓWKI.
- PRZESTRZEGAJ O ILE TO MOŻLIWE: W CZASIE DROGI DO GABINETU ZALECANEJ ODLEGŁOŚCI 1,5 – 2 M OD KAŻDEJ OSOBY, A TAKŻE NOSZENIA MASECZKI.
- W trakcie wizyty może być konieczność wykonania zdjęcia RTG, postępuj zgodnie z poleceniami lekarza.
- Po zakończonej wizycie w gabinecie lekarz postara się wyjaśnić lub odpowiedź na Twoje pytania oraz powie o dalszych zaleceniach.
- Po wyjściu z gabinetu (zakończonym badaniu albo udzieleniu świadczenia medycznego) zostaniesz skierowany do recepcji. Nie myjemy, ani nie płuczemy jamy ustnej POZA GABINETEM.
- Rozlicz wizytę (preferowane rozliczenie bezgotówkowe) i umów się na kolejną, jeżeli jest to potrzebne.
- Wyjdź z placówki na zewnątrz .
PO WIZYCIE
- Jeżeli lekarz tak zaleci skontaktuj się z gabinetem telefonicznie w terminie, który podał w celu kontroli Twojego stanu zdrowia po wizycie.
- O wszelkich dolegliwościach najpierw poinformuj telefonicznie. Wówczas podejmiemy niezbędne działania, aby udzielić Ci pomocy.
SERDECZNIE DZIĘKUJEMY PAŃSTWU ZA POMOC I PRZESTRZEGANIE ZASAD ORAZ PROCEDUR PANUJĄCYCH NA TERENIE NASZEJ PLACÓWKI W TYM TRUDNYM DLA NAS WSZYSTKICH CZASIE. BEZPIECZEŃSTWO I ZDROWIE JEST DLA NAS PRIORYTETEM.